“Now You See Me” (2013)

June 24, 2013  |  Filmas, Raksti

Kuram gan nepatīk burvju triki? Muļķīgs jautājums, protams – visiem patīk, galvenokārt līdz brīdim, kad triks tiek izspēlēts ar viņiem pašiem. Kas arī, pa lielam, notiek filmas “Now You See Me” laikā un varbūt pat pēc tās – un jautājums nav par to, vai pamanīsiet, ka Jūs apmuļķoja, bet gan par to, vai ļausieties trika valdzinājumam, jo tas šoreiz izdevies īpaši šarmants, apburošs un vietām pat atbruņojošs. Bet joprojām tikai triks!

Nepieciešamā bezjēdzīgā atkāpe – filmas režisors Luī Leterjērs nesen intervijā dalījās ar pādomām, kā vakariņojis ASV režisoru ģildes pasākumā, kur pa kreisi no viņa sēdēja Džeimss Kamerons, bet pa labi – Kristofers Nolans. Nu, un viņš pa vidu – pēc paša vārdiem, “galīgā niecība, salīdzinājumā ar”. Lai gan viņa filmas pelna vairāk, kā Aranofska un Finčera kopā.

Tad nu filma “Now You See Me”, pēc paša Luī vārdiem – sapņu projekts, viņu diez vai pacels Kamerona vai Nolana līmenī, pat ja finansiāli tai, visdrīzāk, klāsies ļoti labi (jo cilvēkiem tomēr patīk, kad viņus azartiski muļķo). Scenārija līmenī mazs, skarbs, “tumšs” trilleris par magu un iluzionistu pasaules tumšo pusi, tas sāka aug plašumā un arī glupumā līdz ar iesaistīto pušu parādīšanos – būsim atklāti, ne Morgans Frīmens, ne Vudijs Harelsons, ne arī Džesijs Eisenbergs filmai nopietnību nepiešķir, bet noslēdzošo siera triecienu deva “Transformeru” un daudzu citu skaļu, vizuāli iespaidīgu un reizē neiedomājami glupu filmu producenti-scenāristi Alekss Kurcmans un Roberto Orci. Ja salīdzinam ar vecu krievu (?) sakāmvārdu par klavierēm krūmos – šajā filmā tajos ir paslēpies viss Vīnes simfoniskais orķestris.

Un ziniet, kas ir? Tas tai absolūti netraucē! Spraiga darbība, notikumu pārbagātība, labu aktieru aizrautīga muļķošanās (tak ne jau aktierspēle) un kopējā viegluma sajūta paņem un neatlaiž līdz beigām – pie nosacījuma, ka, tāpat kā burvju priekšnesumos, pēc to beigām nesāksiet domāt, kur palika trusītis un kapēc sievietei no deguna bira monētas – šajā brīdī filma smuki sabrūk kā kāršu namiņš. Jūs tikāt brīdināti ;)

“Now You See Me” šobrīd kinoteātros.

  • http://onkulis.com Miks Latvis

    Man patika. Laba, feina izklaide, šis gan nebija “Prestige” un “Illusionist” līmenī, bet tik un tā forši.

  • Sandman

    Piekrītu, filma bija vizuāli smuka un no šāda viedokļa manuprāt viss bija izdarīts ļoti labi (skaistas lokācijas, labi efekti, labs kopējais filmas stils), taču tikko kā sāk kaut nedaudz analizēt tēlus, viņu motivācijas un saturu pēc būtības, nekas pāri nepaliek. Vienīgais no aktieriem, kurš kaut nedaudz tika pilnvērtīgi izmantots, bija Rufalo, pārējie bija tā sauktie placeholderi (lai arī nešaubos, viņi bija gana dārgi). Un vēl neliela atkāpe – ieraugot Maiklu Keinu un Morganu Frīmenu uzreiz radās nelielas asociācijas ar Nolanu (kurš šos aktierus pēdējā laikā ir nedaudz “privatizējis”), plus vēl filmas tematika arī atsauca atmiņā Prestige. Drošvien tas viss tikai sakritība, bet varbūt kaut kāda tieksme režisoram sevi bīdīt uz Nolana pusi tur bija…

  • Packofrhinos

    Piekrītu Sandman!
    Briesmīga filma…Vizuāli lieliska, bet saturs ir zem katras kritikas. Kopumā redzams ASV republikāņu un kristiešu vērtību izmisīgās vēlmes cilvēkus iešķūrēt atpakaļ vidusslaikos: Paklausībā un ticībā, loģiku un faktus neprasot…TIKAI TICI. Briesmīgi..tiešām. Šis bullšits spraucas cauri visiem dialogiem un pat Morgans Frīmens filmā laikam ir sarunāts, lai beigās dotu kristiešu mesidžu: Neticiet pat Morganam Frīmenam (Frīmens pēdējā laikā Discovery Channel vada ļoti labu raidījumu: Through the wormhole, kas stāsta par fiziku, big bang un citām lietām, kas galīgi nepatīk baznīcai).

    Pats režisors īsti laikam nezināja ko darīt ar šo stāstu, jo to mēģina mocīt no dažādiem aspektiem. Man jāsaka, ka kārtējo reizi treileris ir labākais, kas šai filmai ir. To noskatoties man šķita, ka būs kkas uz Oušena bandas pusi, prestige…nu tāda stilīga filma, kurā galvenie piečakarē sistēmu ar stilu un pārsteidz mūs ar jaunām viltīgām fiškām…. ABSOLŪTI NEKĀ NO TĀ NEBIJA + briesmīga izpratne par pasauli kurā mēs dzīvojam.

    Gribēju prasīt naudu atpakaļ par šo filmu.