2011. gada rudenī Kinoblogeri.lv paviesojās tuvākajā, kas šajpus okeānam atgādina Comic-Con – žurnāla Empire organizēto kino fanu svētkus “Empire presents BIG SCREEN”. Šajā un saistītajos rakstos – aculiecinieka iespaidi par to, kā tad tur gāja:
20th Century Fox prezentācija
Dažādu iemeslu dēļ Piektdienas rītu pavadīju nevis 20th Century Fox prezentācijā, bet gan nēsājoties pa Londonu portatīvā datora lādētaja meklējumos, un tādeļ, cik saprotu, nokavēju “Prometheus” un “Abraham Lincoln: Vampire Hunter” materiālus, ko joprojām nespēju sev piedot. Gan jau.
Toties paspēju uz dikti slavinošu klipu, kur Fox štata režisori, starp kuriem Kamerons, Skots, Bekmambetovs u.c., slavēja studiju kā savas īstās un vienīgās mājas. Zinot studijas Fox „sadarbības principus” (par tiem gan šeit, gan kādā citā rakstā par to, kā no viņiem aizbēga „X-Men” režisors Brajens Singers) tā vien liekas, ka slavas dziesmas tika dziedātas pret notēmētu pistoli – gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. Izņemot vienīgi Džeimsu Kameronu, kuram ir vismaz pāris miljardi iemeslu, kapēc viņam vienmēr ir taisnība.
(“Rise of the Planet of the Apes” prezentācija, šeit un tālāk žurnāla Empire bildes)
Tālāk sekoja stāsts par „Rise of the Planet of the Apes” (UK vēl nav bijusi pirmizrāde), bet viss jau iepriekš bija redzēts – Weta featurette, pēdējais treileris (šeit), izņemot Endija Serkisa video-sveicienu, protams. Bija redzēts, bet uz lielā ekrāna tāpat iespaidīgi.
„In Time” sakarā parādīja to pašu extended treileri no Comic-Con (šeit), kas laikam arī bija gaidāms. Tam sekoja „The Darkest Hour” treileris (šeit) 3D formātā, bet ar burtiski 2-3 jauniem kadriem, vai arī vismaz tā man likās. Treilerus noslēdza filmas „Martha Marcy May Marlene” rullītis (šeit) – izskatās spēcīga drāma, bet izvēle diezgan savāda. Visus treilerus prezentēja lokālais UK 20th Century Fox vadītājs, kura vārdu es, protams, neatceros.
Nobeigumā sekoja „Titanic 3D” prezentācija, kuru ievadīja Kamerona producenta Džona Landau videosveiciens, un tad arī pāris 3D ainas no gaidāmā re-release. Ko lai saka, 3D „Titāniks” izskatās vienkārši fantastiski, it kā būtu bijis filmēts telpisks! No četrām ainām, ko parādīja (sākums, sākums, vidus un beigas, ieskaitot slaveno uz kuģa priekšas) tikai vienā bija redzams konvertācijām tik ļoti piemītošais blur, un tas pats tikai uz sekundi – kā izrādās, tad Kamerons ir ne tikai 3D, bet arī konvertētā 3D karalis. Ļoti iespējams, ka nākamajā pavasarī cilvēki atkal gāzīs uz kino „uz Titāniku”, un box-office sacensība kļūs pavisam neinteresanta, jo sastāvēs tikai no diviem konkursantiem (līdz neizbēgamajam „Avatar 4D” pēc n gadiem).
(“Sherlock” producents Marks Getiss)
Upcoming TV preview
Ko gaidīt no šī, es īsti nezināju, bet paliku tāpat. Sākās ar pašu labumu, t.i. ar “Sherlock” 2. sezonas preview rullīti, kuru prezentēja Šerloka producents Marks Getiss, viņš arī nedaudz pastāstīja par to, kas mūs gaida 2. sezonā – sērijas atkal būs trīs, un tās būs pēc “Scandal in Bohemia”, “The Hound of Baskervilles” un “The Final Problem” motīviem. Pēdējā, kā skaidrs ikvienam, kas pazīstams ar Konana Doila daiļradi, ir cliffganger uz 3. sezonu 🙂
Izstāstīja arī par to, kapēc tikai 3 (lai gan pusotru stundu garas) sērijas sezonā – pēc producenta vārdiem, tas ir maksimums, kas ir iespējams pie šādas kvalitātes materiāla, vairāk būtu vienkārši pārslodze. Tapēc, ja arī sagaidīsim 3. sezonu, tā arī būs ne vairāk kā trīs sērijas gara. Un varbūt, ka tā arī ir labi.
(Seriāla “Merlin” komanda)
Pasākums turpinājās ar seriāla „Merlin” jaunās, cik saprotu – 4. sezonas prezentāciju, kas sastāvēja no treilera un vienas pilnas ainas. Pats šo seriālu neskatos, bet izskatījās kā „normāls fantasy”, lai man piedod šī seriāla cienītāji par šādu apzīmējumu. Prezentēt materiālu izskrēja producenti un čalītis, kas seriālā tēlo Artūru.
Tālāk bija paredzēta tikšanās ar komiksu autoru Dave Gibbons, kurš ir viens no komiksa „Watchmen” autoriem (kopā ar Alanu Mūru), līdz ar ko es devos prom no TV pasākuma, palaižot garām „Luther” paneli ar aktieri Idrisu Elbu – žēl. Jo īpaši tādēļ, ka Deivs kavēja, kavēja, un es viņu tā arī nesagaidīju – pēc organizatoru teksta, ka tagad viņi to meklē VIP bārā, man kļuva skaidrs, ka Deivs ir distancējies no visa pasaulīgā zaļā pūķa apskāvienos. Un nevar jau neko īsti pārmest – ieguldījums pasaules vēsturē ir veikts, tagad var arī atpūsties. Mierinot sevi ar šo domu devos skatīties, ko mums piedāvās Universal Pictures.Con
(Dave Gibbons, kuru es neredzēju)
Universal Pictures prezentācija
Sāka ar gaidīto “Tinker Tailor Soldier Spy”, kas izraisīja lielas ovācijas, jo tomēr John LaCarre britiem ir lielā cieņā, bet aktieru sastāvs filmā ir best of the best no britu aktieriem. Parādīja treileri (šeit) un trīs agrāk nevienam nerādītus fragmentus no filmas. Pirmajā fragmentā bija iespējams novērtēt filmas fantastisko aktieru ansambli vienā istabā, karstasinīgi diskutējot. Otrajā ainā Benedikta Kamberbača varonis zaga dokumentus – spriedze burtiski smēlās pāri malām, Toms Krūzs uz Dubajas torņa nestāv klāt. Bet trešajā ainā Toma Hārdija varonis Stambulā izspiegoja krievus, tai skaitā veco draugu Konstantīnu Habenski. Filma izskatās vizuāli izslīpēta, piesātināta ar 70-to kolorītu un detaļām – ļoti gaidu!
(Gerijs Oldmens valda iekš “Tinker Tailor Soldier Spy”)
Tālāk sekoja Šona Viljama Skota videosveiciens no „American Reunion” uzņemšanas laukuma, kuram bija jāievada pāris ainas no topošās filmas, bet tās vai nu neatsūtīja, vai nebija pareizo kodeku, bet mēs tās tā arī neredzējām. Šis vispār ir zīmīgi, ka tā nebija vienīgā reize, kad tā notika (par to vēlāk).
Šim gļukam sekoja treileru parāde, kuru iesāka pilnībā pabeigts „The Raven” treileris – 19.gs beigu trilleris ar Džonu Kjūsaku (Edgars Allans Po) un Lūku Evansu, kuri meklē sērijveida slepkavu. Izskatās kā „Sleepy Hollow” un „V for Vendetta” krustojums, no pēdējā arī režisors – Džeimss Maktīgs. Kā jau minēju, treileris izskatījās pilnībā pabeigts, un noteikti drīz būs arī online.
Tālāk sekoja „Change Up” treileris (šeit), „Johnny English Reborn” treileris (šeit), kurš izraisīja sajūsmas pilnas ovācijas (briti mīl savus varoņus), „The Debt” treileris (šeit),„Tower Heist” treileris (šeit) un „Battleship” treileris (šeit), kurš izsauca neviltotus zāles „Boo!”. Tam sekoja cits „The Thing” prīkvela treileris (šeit), nekā ir šeit – ne labāks, ne sliktāks, vienkārši tās pašas ainas, bet citā secībā. Manu viedokli par filmu tas nemainīja, tas laikam galvenais (labākais rīmeika treilerī ir tas Ennio Morrikones oriģinālās mūzikas bīts pašās beigās – uhh, drebuļi pār muguru). Visus treilerus var noskatīties online, tapēc pie šī neapstāšos.
No pavisam jaunā bija „Contraband” treileris ar nepabeigtu montāžu un skaņu – īsti pat nezinu, ko lai pasaka, kā vien „standarta Marka Valberga filma”, atgādina „Four Brothers” vai „We Own the Night”, Volbergs kaut kā visur viens un tas pats. Bet jau pēc treilera var redzēt, ka šī būs kārtējā lieliskā līdz nepazīšanai nogrimētā Džiovanni Ribizi performance.
(“Immortals” solās būt krāšņs, bet brutāls pasākums)
Visu noslēdza „Immortals” materiāli – filmas treileris (šeit, uz lielā ekrāna ļoti iespaidīgi) un tad arī ekskluzīva aina no filmas, kura uzskatāmi pierādīja, ka R reitingu filma ir nopelnījusi godam, jo „300” brutalitātes līmenis ir sasniegts un kaut kur arī pārsniegts. Viens ir skaidrs – vizuāli filma ir vienkārši baudījums acīm, par saturu spriedīsim kad būs noskatīta.
Ar to beidzās preview daļa, un es devos uz paneli „How To Becoma a Film Journalist” – īsti nezinu kādēļ, vai nu tapēc, lai saņemtu atbildi uz šo jautājumu, vai nu lai pārliecinātos, ka tāpat to zinu. Zāle bija pārpildīta – acīmredzot, tēma ir aktuāla. Nevarētu teikt, ka viss dzirdētais (uzstājās Empire štata un freelance darbinieki, 16-50 g.v.) bija nenormāli noderīgs, īpaši tapēc, ka beigu beigās visi vienojās par to, ka rakstīt par velti var, bet nav labi, internets uzvarēs drukāto presi, bet pie visa vainīgs Jonathan Ross, kuram maksā daudz par daudz. Un vēl saka, ka latvieši sūdzas un ir skauģi.
(Dominiks Kūpers pirms “The Devil’s Double” skates)
Tālāk sekoja “The Devil’s Double” seanss, kuru ar ievadvārdiem pagodināja filmas zvaigzne Dominiks Kūpers. Kūpers tiešām izskatās pēc zvaigznes, pat no attāluma, bet pati filma ir tāds brutāls, haotisks, bet sirsnīgs Irākas “Scarface”, ja varat kaut ko tādu iedomāties, un 100% izbrauc uz fantastiskās Kūpera dubult-performances. Šeit treileris, bet par filmu detalizēti nedaudz vēlāk. Pirms filmas rādīja to kruto, R-Rated treileri Finčera “The Girl With the Dragon Tattoo” versijai – absolūti vietā.
Bet pēc šī – skriešus uz “Terra Nova” pilota seansu uz lielā ekrāna (lielākā Eiropā, ja esam precīzi), kur mums atrādīja ~50 minūtes no Septembrī gaidāmā seriāla. Par to arī centīšos uzrakstīt izvērstāk, bet redzētais stipri pārspēja cerēto – gaidīju kaut ko klišejisku un tapēc garlaicīgu, saņēmu klišejisku, bet interesantu. Galvenais pluss –Stīvens Lengs, galvenais mīnuss (pagaidām) – dinozauri un to briesmīgā datorgrafika. Bet, iespējams, uz TV ekrāna neizskatīsies tik slikti.
(Tā arī nesatiktais Idriss Elba sveicina Kinoblogeri.lv lasītājus)
Pateicoties šim es atkal palaidu garām Idrisu Elbu, šoreiz gan citā vietā – kā saka, ņe suģba satikt Stringer Bell. Tālāk man bija “brīva” stunda, kuru es iztērēju, noskatoties“Cowboys and Aliens” 1/3, jo seanss, protams, nesākās laikā. Par filmu daudz nerunāšu (kā vienmēr, iespējams, vēlāk), jo to jau demonstrē Latvijas kinoteātros.
Iepazīšanos ar Kreigu un Fordu nācās pārtraukt, jo klāt bija dienas intriģējošākais seanss –Kevina Smita izdaudzinātā “Red State”, par kuru nebija skaidrs nekas, un tapēc ļoti gribējās redzēt. Par šo atkārtošos – ir skaidrs, ka Kevins Smits ir pavisam sajucis prātā, bet Dievs dod katram šādi saiet uz īso. Filma noteikti jāredz, bet esiet gatavi saņemt ne to, ko gaidījāt, arī negatīvā nozīmē.
Ar šo vielu pārdomām devos uz pēdējo metro (pulkstens bija 23:30), lai viesnīcā izdzertu vienu Guinness, nolemtu, ka nekāda rakstīšana nebūs, un dotos saraustītā miegā, jo jau 7:00 bija parezēta celšanās un kinomaratona otrā diena…