Līdzīgi kā jaunākā komiksfilma par Spider-Man jeb “The Amazing Spider-Man” ar Andrew Garfield galvenajā lomā, kas arī tika radīta vairāk balstoties uz korporatīvā mehānisma loģiku un bailēs zaudēt juridiskās tiesības uz stāstu un to varoņu ekranizācijas tiesībām, kā izejot no vairāk vai mazāk kādas citas filmu pasaules notikumu loģikas, “Fantastic Four” jeb stilizēti – “Fantastic 4” filma tapusi negribīgi. Un tas ir manāms visos tās aspektos.
Tradicionāli mūsdienu komiksu filmu ekranizācijām un piespiedu kārtas izdevībā izveidot ko citādu kā iepriekšējās, šī Marvel komiksa ekranizācija veidota pēc nu jau mazliet banālās “dark & realistic” mērauklas. Kas, jāatzīst, šajā gadījumā teorijā un kombinācijā ar filmas “Chronicle” režisoru Josh Trank, izklausījās pat ļoti laba ideja. Tikai problēma tāda, ka tās veidotāji (apzināti nesaku, ka režisors, jo nule kā savā Twitter lapā viņš paziņojis, ka studija Fox viņa filmu ir saplēsuši gabalos un tas, ko mēs redzam kinoteātros, pat ne tuvu neesot viņa versija šim stāstam) visu nopietnību un reālistiskumu ir vienkāršojuši līdz svētdienas rītu multeņu līmenim.
Rezultātā “Fantastic 4” varoņu rašanās stāsts atgādina ļoti viegli skatāmu (t.i. garlaicīgu) pusaudžu drāmu, kur tā īsti nekas nenotiek un tas, kas notiek, nav ar kādu īpašu pieeju un ir redzēts neskaitāmās citās filmās. Principā sajūtas ir līdzīgas kā jaunākajā “Terminator” uzlējumā, kad filmā kādam stāsta aspektam tiek veltītas 10min, kaut oriģinālā tas pieminēts vienā, divos teikumos. Skolas domrakstos šāda veida stāstniecība tiek dēvēta par “ūdens liešanu”.
Atsevišķos filmas “Fantastic 4” momentos pavīd režisora idejas veidot saistošu varoņu rašanās stāstu ar coming of age filmu elementiem, attiecīgi ar dramaturģijas aizmetņiem, bet tie smagnēji tiek samīņāti stieptā (it kā zinātniskā) procesa vizualizācijā. Līdz pat līmenim, ka 1h 35min garajā filmā komiksfilmu esence – ļaundaris – uz ekrāna parādās vien aptuveni piecdesmitajā minūtē un tiek pieveikts jau pirmajā, turklāt, neveiklā, juceklīgā un prastā kautiņā. Vēl piebildīšu, ka šī šodienas bērniem paredzētā futūristiskā, bet tukšā D’Artanjans un trīs musketieri komandas versija, kas sastāv no zinātniekiem, un, vispārīgi vērtējot, gudriem cilvēkiem, ar ļaundari izrēķinās, viens pēc otra to iedunkājot līdz tas iekrīt pašizveidotā melnajā caurumā (nav teikts, ka nomirst).
Par spīti vispusēji vienbalsīgai filmas zemo kvalitāšu akcentēšanai no kritiķu un tautas puses (filmas ieņēmumi pirmajā izrādīšanas nedēļas nogalē sasniedza vien nieka 25 milj. $) vai arī izteikti aklā mantkārībā filmu studija jau izziņojusi, ka taps filmas turpinājums. Kas idejiski ir loģiski, jo pirmā daļa jeb šī filma atgādina garu jo garu filmas treileri filmai, ko neviens tā īsti nekāro redzēt, bet esam mēreni ieinteresēti, kas tiks piedāvāts filmas turpinājumā jeb filmā, kur zināmie supervaroņi beidzot tā pa īstam tiks pie darāmā.
Vērtējums: 2 / 5
Ģirts Luste, KinoTeikumi.lv (raksta oriģināls)