Recenzijas

“Kreilis” (Southpaw)

Varētu domāt, ka Billija Houpa dzīve ir pagriezusies veiksmīgi – izdevusies karjera boksā, ir ģimene, māja un mašīna. Tāpat varētu domāt, ka šī filma būs spēcīga drāma ar pieteikumu uz zeltainā vīriņa statuetēm. Ja ne kā citādi, tad vismaz par smagu darbu (no Džilenhāla puses).

21.08.2015

Varētu domāt, ka Billija Houpa dzīve ir pagriezusies veiksmīgi – izdevusies karjera boksā, ģimene, māja un mašīna. Tāpat varētu domāt, ka šī filma būs spēcīga drāma ar pieteikumu uz zeltainā vīriņa statuetēm. Ja ne kā citādi, tad vismaz par smagu darbu (no Džilenhāla puses).

Kā ir realitātē? Billija Houpa (Džeiks Džilenhāls) kāršu namiņš sagāžas visai ātri. Jā, no nevienam (lasīt – viņa vecākiem) nevajadzīga bērna viņš ir izveidojis sevi un savu dzīvi, bet faktiski tajā ir pieņēmis tikai vienu pa īstam jēdzīgu lēmumu, ļoti gudri izvēloties sievu. Morīna (Reičela Makadamsa) ir ideālā sieva – tā, kura ir ne tikai laba mīļākā, kas vēl arī satriecoši izskatās, bet arī tā, kas lieliski parūpējas par visām ģimenes vajadzībām, lai vīrs varētu mierīgi strādāt un pelnīt naudu, zinot, ka mājās viss kārtībā, bērni pabaroti un apģērbti, krekli izgludināti un bikšu siksnas pareizi sarullētas guļ plauktā.

Southpaw

Protams, atliek no šī kāršu namiņa izvilkt galveno kārti un atklājas, ka Billijs ir no tiem džekiem, kas tik veiksmīgi visu uztic sievai, ka nezina pat, kurā klasē viņa bērns mācās. Viņš tā arī ir palicis puika, kam jāmērās ar sasniegumiem, kurš savas dusmas izgāž boksā un ar kura vīrišķo pašlepnumu ir ļoti viegli manipulēt. Tāpēc arī pils, nevis dzīvoklis, sišanās līdz asinīm un zaudēta sieva. Bet nu, protams, ka viņš pats ne pie kā nav vainīgs. Vienmēr vainīgs kāds cits. Tā tad arī galvenā Billija mācība šajā stāstā – mācīties pazemību un atzīt savas kļūdas.

Visumā sižeta ideja ir laba, ar ļoti lielu potenciālu, bet kas no tā iznāca? Ļoti iepriekšparedzama romantiska filma ar boksa elementiem. Aktieri ir lieliski pastrādājuši, bet viņi vien nevar radīt ģeniālu rezultātu, ja nav pamatmateriāla. Ļoti novienkāršots sižets ar krišanu no pašas augšas uz pašu leju un tai sekojošo kārpīšanos atpakaļ augšā. Vietām process noīsināts tā, ka trūkst loģikas, bet to vairāk vai mazāk veiksmīgi cenšas aizlāpīt ar boksa ainām. Thanks God for small mercies – iztikām bez vienas klišejas, un Billijs beigās nesalaida ar sociālo darbinieci, kas rūpējās par viņa meitu. Filma ir skatāma, ja pārāk nesaceras uz kaut ko dižu sižetiskā ziņā.

6/10

Austra Pudāne