Man par nelielu izbrīnu režisora Guy Ritchie filmas joprojām tiek sagaidītas ar siltākām jūtām nekā tās patiesībā būtu pelnījušas. Bet pārmest to grūti – “Lock, Stock and Two Smoking Barrels”, “Snatch” un to remiksi jeb jaunas versijas par aptuveni tām pašām tēmām un tiem pašiem elementiem, filmas “Revolver” un “RocknRolla”, daudziem jo daudziem saglabāsies kā neapstrīdamas klasikas. Režisora turpmākie darbi… īstenībā jau tikai viens, uzprišinātais, stilizētais un kaut kādā ziņā ar popkultūras instrumentiem glorificētais “Sherlock Holmes”, ar oriģinālo daļu un tās no finansiālā skata punkta obligātais paturpinājums “Sherlock Holmes: A Game of Shadows”, izpelnījās ne tik viennozīmīgas atsauksmes. Bet priekš režisora plaši jo plaši atvēra durvis uz Holivudas lielbudžeta (nosacīti, protams) filmu plašumiem.
Neveiksmīgi pažonglējis ar pāris citiem projektiem, pakacinājis savus fanus ar filmas “RocknRolla” iespējamo turpinājumu, Guy Ritchie 2013. gadā no režisora Steven Soderbergh grožiem pārņēma sešdesmito gadu tāda paša nosaukuma TV seriāla “The Man from U.N.C.L.E.” pilnmetrāžas versijas veidošanas plānus. Jāsaka, ka potenciālajai seriāla lielekrānu adaptācijai nav gājis viegli – piedzīvojusi aptuveni 20 dažādu scenāriju, gandrīz tikpat daudz iespējamo režisoru, starp kuriem bija jau minētais Soderbergh, filmas “Kingsman: The Secret Service” režisors Matthew Vaughn, un “Pulp Fiction” veiksmes burzmā (jā, tik sen jau tiek tapināta šī filma) arī Tarantino kungs kādu brītiņu bijis ieinteresēts. Tā arī aktieru izvēles ir mainījušās pa labi un pa kreisi. Bet tas jau nedaudz ierastāks process.
Lai nu kā tur ar veidošanas aizkulisēm, bet pilnmetrāžas gala versijas filmai “The Man from U.N.C.L.E.” scenārija līdzautors un režisors ir Guy Ritchie. Šis fakts ir jāuzsver, jo reiz ar ļoti izteiktu rokrakstu apveltītais režisors šajā filmā, tēlaini izsakoties, darbojies ar sasaitētām rokām. Filmai bez glancēto žurnālu stila lapu stilistikā tērptai aktieru trupai (lasi, mazliet pārlieku ar pirkstu acīs iebakstīts retro kičs), brīnišķīgam filmas skaņu celiņam un pa retam asprātīgām dialoga detaļām, no šī specifiskā režisora trumpjiem nav atrodams filmā. Filmai ir dīvains, lai arī diezgan raits, gājums, kas īsti nedarbojas kā iecerēts. Tā pēc visiem standartiem ir lielbudžeta Holivudas filmas retro grāvej-triller-spiegu (sauciet kā gribat) filma, kur, izņemot cerīgi aktīvo filmas ievadu, iztiek bez nopietnām spriedzes ainām. Pārsteidzošā kārtā pat uz fināla pusi obligātā apšaudes aina ir nevajadzīgi mēģināta stilizēt, spraigos notikumus sadalot vairākos ekrānos (kā atsauce uz aizgājušā gadsimta spiegu filmām) un skaņa notušēta ar kādu skaņdarbu.
Arī aktieru trupas (Henry Cavill – aktuālais Supermens, Armie Hammer – Vientuļais Reindžers vai Sniegbaltītes Princis un Alicia Vikander – pati Ex Machina) atlase notikusi pēc tā, kurš smukāks ģīmītis un vairāk saskanētu ar kvēlākajām mājsaimnieču fantāzijām par sešdesmito gadu spiegu un viņu mīļāko stereotipiem. Neslēpti piemeklēti aizgājušo laiku leģendu – Cary Grant, Montgomery Clift un Audrey Hepburn tipāži, kas diemžēl šajā filmā neattaisno cerības, jo gluži vienkārši burvīgās Vikander tēls ir gaužam mazsvarīgs (iespējams, montāžas telpā pazudis tēls) un tikai kā tapa starp diviem milžiem, kuriem bez amizanti neveiklajiem jokiem ar homoseksuālu zemtekstu, cita uz-ekrāna pievilcība jeb tā saucamā “ķīmija” nepastāv.
The Man from U.N.C.L.E. ir mūsdienās ļoti bieži novērojams “(at)gadījums”, kad retro filma teatralizē jeb “spēlē” tā laika tēlus un it kā imitē atmosfēru, absolūti ignorējot tās pievilcību. Aizstāj to ar krāšņu, bet ne gana nereālu, stilu un sižetu, kas visiem ir diezgan vienaldzīgs, jo redzēts visās iespējamās Bonda filmās. Piemēra pēc var minēt bagija pakaļdzīšanās ainu, kas neapstrīdami veidota kā atsauce uz king of cool, Steve McQueen reiz paveikto filmā “The Thomas Crown Affair” vai filmas vienu no oriģinālskaņdarbiem You Work for Me, ko izpilda burvīgā Laura Mvula, un skan kā precīza kopija kādai no Bonda tituldziesmām. Kopsavilkumam – filma tiem, kuri nevēlas redzēt neko jaunu un atspirdzinošu.
Vērtējums: 2,5 / 5
Ģirts Luste, KinoTeikumi.lv (raksta oriģināls)