Kur gadījies, kur ne, gads jau atkal ir nobizojis kārtējo apli, kas nozīmē, ka klāt ir jaunais Rīgas Starptautiskā kino festivāla laidiens! Festivāla piedāvājums ir ierasti krāšņs – kopumā tiks izrādītas 148 filmas, tāpēc par izvēles iespējām sūdzēties nevajadzētu nevienam. Lai palīdzētu piedāvājumā noorientēties, izveidojām 10 filmu izlasi iedvesmai festivāla gājienu plānošanā!
Gads jau atkal ir apskrējis veselu riņķi, kas nozīmē, ka rudens ir klāt un līdz ar to arī - ikgadējais Rīgas Starptautiskais kino festivāls jeb "Riga IFF". Festivāla sarūpētājās 12 dažādajās programmās ikviens atradīs kaut ko savai gaumei. Bet, ja nav laika/spēka pētīt visu kalendāru, esam atlasījuši 10 filmas, kuras festivālā nevajadzētu palaist garām.
Laiks pagremdēties atmiņās par šajā gadā piedzīvoto, atceroties, kuri ar kino un TV saistītie notikumi šogad ir bijuši spilgtākie un neaizmirstamākie. Esam pabijuši kinofestivālos, skatījušies brīnišķīgas klasiskās filmas uz lielā ekrāna, priecājušies par jauniem seriāliem, bijuši liecinieki tam, kā mainās visa kino industrija, un vēl, un vēl…
Lietuviešu režisors Audrius Stonis savā dokumentālajā filmā it kā stāsta par lietuviešu zinātnieci Aušru Revukaiti, kura trīs desmitgades ir pavadījusi Kazahstānā, dzīvojot ledāja piekājē, kur veic pētījumus un mērījumus. Kāpēc “it kā” stāsta? Jo “Sievietes un ledāja” meditatīvajā ceļojumā nav vietas verbālām pārrunām par dzīvi.
Mākslas un politikas savstarpējās attiecības un mijiedarbība ir tikušas apspriestas un analizētas neskaitāmas reizes, un katram par to ir savs viedoklis. Bet, lai ko arī mēs katrs individuāli nedomātu par mākslas un politikas meņģēšanos, nenoliedzami ir tas, ka ir mākslinieki, kuru darbi ir uzsvērti un apzināti politiski.
Nu jau labu laiku visa pasaule interneta plašumos var vērot tūkstošiem videoklipu ar autoavārijām, amizantiem atgadījumiem un pat krītošiem meteorītiem. Tas viss, pateicoties lētiem štruntiņiem, kas ir atrodami teju visos Krievijas autovadītājiem piederošo spēkratu priekšējos paneļos.
Tieši šāds dokumentālais kino var atvērt acis tiem, kas dzīvo tumsā. Tikai stundu garš un maksimāli koncentrēts. Sencovs var būt stāsta varonis vai ļaundaris – to katrs izlems pats. Tiesas sēde, “neapšaubāmie pierādījumi” un situācija tiek objektīvi izskaidrota. Stāstu uztvert ir viegli, bet sagremot grūti.
Jāsaka, kā nu ir, - 2016. gads nav bijis viegls gads (lai neteiktu vairāk). Taču gads jau ir pavisam tuvu savam noslēgumam, tāpēc šoreiz mēs, Kinoblogeri, padalīsimies ar tiem gada kino notikumiem, kuri šajos 12 mēnešos katram ir sagādājuši visvairāk prieka un patīkamu brīžu - un tādu patiesībā ir bijis ļoti, ļoti daudz!
Кинокритик и кинообозреватель Артур Завгородний обращает внимание на фильмы, представленные в программе RIGA IFF, которые стоит посмотреть в этом году, чтобы понять, чем сегодня живет мировой кинематограф.
Мелочное и пьянящее изображение Апокалипсиса, который происходит вне экрана. Малобюджетная абсурдная фантастика сделана с устремлением и холодным умом. “Парабеллум” - тот невыносимо неловкий случай, когда зритель сам требует, чтобы его накормили толковым рассказом.
Венгерская драма Ласло Немеша о самом страшном времени в истории человечества. Шесть лет беспросветной тьмы, из которой Немеш совместно со сценаристом Кларой Ройер рассказывают о масштабно-главном, но через маленькую судьбу несчастного отца.
Rudens pelnīti skaitās kinofestivālu sezona - un ne tikai Latvijā, kur no tiem ne brīdi nav atelpas (no "Baltijas pērles" un "2ANNĀM" līdz RIGA_IFF un "Spektram"), jo visā Eiropā rudenī iet karsti. Kur jābrauc, kas jāredz - uz to atbildēs šis kinoskatītāja gids pa Eiropas zīmīgākajiem kinofestivāliem oktobrī: