Recenzijas

“The Gunman” (2015)

Bēdīgākais, ko var pateikt par filmu "Šāvējs" (The Gunman), ir tas, ka tā kritīs par upuri pati savam konceptam - un nevar teikt, ka nepelnīti, pat ja tai tomēr ir paslēpti pāris trumpji azotē.

25.03.2015

Bēdīgākais, ko var pateikt par filmu “Šāvējs” (The Gunman), ir tas, ka tā kritīs par upuri pati savam konceptam – ja jau tai “par godu” (vai negodu) tiek veidoti tādi saraksti, kā “14 labākie Nolaupītās kloni” (un “Šāvējs” nebūt nav 1. vietā), tad filma ir jau novērtēta un ielikta “plauktiņā” pat pirms skatīšanās. Nevar teikt, ka nepelnīti – pat ja tai tomēr ir paslēpti pāris trumpji azotē.

Kā jau par to pajokoja, šķiet, pilnīgi visi, “Šāvējs” ir tā pati “Nolaupītā”, tikai ar Šonu Pennu – un, visticamāk, arī Šona Penna ego iniciēta, jo ex-Misters Madonna šeit ir te tikai vājprātīgi uztrennēts (sāncensība ar bijušo sievu par to, kurš savos gados izskatīsies more ripped liek par sevi manīt), bet arī producents un pat scenārija līdzautors. Sakritības tikai pastiprina Penna/Nīsona varoņu spēja būt vienlaikus cietējiem ar spaniela acīm vienā ainā un brutāliem jākļiem nākamajā, darbības vieta eirozonā (ieskaitot Londonu un Gibraltāru), kā arī pašas “Nolaupītās” režisors Pjērs Morēls, kura uzstādījums no Šona, visdrīzāk, bija “dari to pašu, tikai ar mani”. Īpaši aicinātās zvaigznes Havjērs Bardems un Idriss Elba parādās glorificētos cameo – neticiet treilerim.

Jokoju, protams – es tiešām šaubos, ka pat šāda tipa filmas top tik ciniski, vismaz ne jau ar Šonu Pennu. Balstīta uz romānu “The Prone Gunman”, uz papīra tajā bija visas sastāvdaļas veiksmīgai dramatiskai/neglupai grāvējfilmai vai pat filmu seriālam, labākajās Džeisona Borna tradīcijās – aktuāla politiska intriga, starptautisks vēriens, ievainojams galvenais varonis un pat mīlasstāsts, un, visticamāk, tieši tas arī piesaistīja Šonu Pennu šim projektam. Bet tas, ka galarezultātā mēs smejamies par “vēl vienu Nolaupītās klonu”, ir gan filmas autoru, gan visas kino industrijas “nopelns”, kurā pat neoriģināli, bet krietni stāsti pārvēršas par viendabīgu pelēku masu.

Kvalitatīvi notēlota un uzņemta, filmai ir tikai viena, bet būtiska problēma – tā ir absolūti neoriģināla un neiedvesmota, un, lai kā man gribētos teikt, ka liela daļa skatītāju kino meklē to, ko kādreiz jau piedzīvojuši, skatoties uz filmas komercpanākumiem man jāsecina, ka šie ir fatāli trūkumi nu jau vairs ne tikai kino kritiķiem, bet arī kino skatītājiem. Pat ja filmai ir pāris trumpji paslēpti azotē.

“Šāvējs” kinoteātros no Piektdienas!