Komēdijas no drāmām atšķir viena būtiska īpašība – apskatītie temati un personāži abos formātos var atkārtoties, tomēr komēdijai tas ir riskanti, jo beigās ir daudz vieglāk attapties, griežot uz riņķi vienu un to pašu plati. Tieši tādēļ ir vajadzīgas jaunas un svaigas idejas – un jo oriģinālāk, jo labāk. “The Office” un “Parks and Recreation” autoram Maiklam Šūram ideju acīmredzot netrūkst, jo viņš ir sagatavojis pavisam jaunu komēdijseriālu par… dzīvi aizsaulē! Un šis seriāls sevī ir paslēpis daudz vairāk labumu, nekā pēc šādiem vārdiem to varētu iztēloties.
Jau no paša sākuma seriāls ieved skatītāju savā neticami ticamajā pasaulē jeb Labajā vietā. To, kas šī ir par vietu, labāk būs redzēt pašiem, bet īsumā – tā ir moderna versija paradīzei, kuru varētu sagudrot tikai bariņš sapīpējušos draugu piektdienas vakarā. Lai nu kā, vietas koncepts ir, maigi sakot, ģeniāls, un tā potenciāls seriāla gaitā ne reizi netiek izniekots. Patiesībā nav šaubu, ka šāda idejas un tās pielietojuma kombinācija ir radījusi skaudību (ne sliktā nozīmē) daudzu seriālu un filmu veidotāju acīs, kuru domas varētu skanētu apmēram šādi: “Kā gan es ko tādu iepriekš varēju neiedomāties?”
Ar lielisku ideju un tās izpildījumu būtu par maz, jo pavirši veidoti personāži to visu novilktu gar zemi kā galdautu ar visiem traukiem un servīzēm. Šim seriālam tā gan nav nekāda problēma, jo tēli ir pārdomāti un agri vai vēlu amizantais galveno varoņu sastāvs ne tikai kļūst par favorītiem, bet arī stingri uzstāj, ka šādus tipāžus nekur citur nevarēs atrast. Centrā tiek novietota Eleanora (Veronika Marsa jeb Kristena Bella), kura, kā tas drīz vien noskaidrojas, Labajā vietā ir nonākusi kļūdas pēc un patiesībā ir ļoti slikts cilvēks. Šāds pavērsiens īpaši nepārsteidz, tomēr tas stāstu padara daudz aizraujošāku, nekā tas būtu tad, ja mēs Labajā vietā vērotu tikai labo cilvēku ikdienas gaitas.
Šo neparasto stāstu pavada ļoti viegla, gaiša un miermīlīga gaisotne (attiecīgi – humors ir tāds pats), kas brīžiem garlaiko, tomēr lielākoties nomierina, jo, kā nekā, šī ir Labā vieta, kurā notiek tikai labas lietas. Tajā pašā laikā seriāls rāda priekšzīmi pasauļu būvēšanā – tas tiek darīts pakāpeniski, nevienā vietā neuzbāžoties ar lieku ekspozīciju. Bet, ja parādās kāds jauns pasaules elements, tad tas viennozīmīgi ir svarīgs sižetam vai kādam no personāžiem. Savdabīgo pasauli papildina arī lipīgs skaņu celiņš, kuru ir komponējis “Arrested Development” un “Deadwood” mūzikas autors Deivids Švarcs.
Neskaitot Eleanoras noslēpumu, stāsts cieši glabā vēl citus pārsteigumus, kuri tiek izpausti tikai vajadzīgajos brīžos. Tie ne reizi nešķiet neloģiski vai pēdējā mirklī no zila gaisa izvilkti, tieši otrādi – tie palīdz seriālam nezaudēt formu un lieki neatkārtoties. Tomēr pati svarīgākā daļa ir sezonas nobeigums, kas burtiski izmaina visu – gan pašu seriālu, gan stāstu -, kā arī raisa dziļākas pārdomas par tēliem un seriālā notiekošo. Kaut kas tāds nav viegli īstenojams un prasa laiku, turklāt televīzijā ir piedzīvojams ļoti reti. Savukārt radikālais pavērsiens pats par sevi patiesībā visas sezonas gaitā atradās acu priekšā. Un pareizi jau ir, jo kādēļ gan pūlēties ko tādu slēpt, ja skatītāji nav raduši aizdomāties, skatoties šāda veida komēdijas?
“The Good Place” ir revolucionārs sasniegums komēdijas žanrā un televīzijā vispār, savā pirmajā sezonā sasniedzot daudz vairāk, nekā liela daļa seriālu paveic pa vairākiem gadiem. Šī komēdija pasmejas par mūsu netikumiem, par mūsu centieniem tikt no tiem vaļā un beigu beigās arī par morāli, kas no tā visa izriet. Katrā ziņā – labāku komēdiju par dzīvi aizsaulē jūs nekur citur šobrīd neatradīsiet. 9.5/10