Ziņas

Atlaisti režisori, satrakoti fani – kas notiek ar Hana Solo filmu?

Negaidītas un samērā šokējošas ziņas nāk no miera un stabilitātes citadeles - "Disney" impērijas, kuras paspārnē (un īpašumā) mītošā studija "Lucasfilm" šonedēļ izcēlās ar to, ka... atlaida šobrīd "in production" (tātad - filmēšanas) stadijā esošās Hana Solo filmas režisorus Kristoferu Milleru un Filu Lordu ("21 Jump Street", "The Lego Movie").

22.06.2017

Negaidītas un samērā šokējošas ziņas nāk no miera un stabilitātes citadeles – “Disney” impērijas, kuras paspārnē (un īpašumā) esošā studija “Lucasfilm” šonedēļ izcēlās ar to, ka… atlaida šobrīd in production (tātad – filmēšanas) stadijā esošās Hana Solo filmas režisorus Kristoferu Milleru un Filu Lordu (“21 Jump Street”, “The Lego Movie”). Līdz filmēšanas noslēgumam vēl ir trīs nedēļas, aktieri sēž treileros un gaida, bet mēs, atmetot “Stulbais “Lucasfilm””/”stulbie režisori”/”stulba pati filmas ideja”, mēģināsim saprast, kas īsti notika un kādēļ jau mēnešiem ilgi briestošais konflikts eksplodēja tieši tagad, – bet vispirms, kā to ieteica Maikls, paķersim popkorna spainīti.

RAKSTS PAPILDINĀTS 23.06.2017:
Par jauno filmas režisoru kļuvis “Oskara” laureāts un Kenedijai/viņas vīram Frenkam Māršalam tuvu stāvošais režisors Rons Hovards (“Apollo 13”, “A Beautiful Mind”, “Da Vinci Code” un ļoti, ļoti daudzas citas). Rons solās ar cieņu izturēties pret Millera/Lorda safilmēto, filmas uzņemšana turpināsies 10. jūlijā!

Lai gan pirmajās ziņās abas puses (t.i., visas trīs – režisori un “Lucasfilm”) apgalvoja, ka pie vainas ir visuresošās “creative differences”, nu ir skaidrs, ka abi režisori ir vienkārši atlaisti un tas nav bijis abpusēji draudzīgs lēmums. “Lucasfilm” boss Ketrīna Kenedija jau iepriekš ir izrādījusi savu dzelzs lēdijas tvērienu (visi noteikti atceramies “Rogue One” pārfilmēšanas sāgu), bet šeit viņa neesot bijusi viena. Galvenā saķeršanās esot bijusi starp Lordu/Milleru un “Zvaigžņu karu” veterānu Lorensu Kasdanu, “The Empire Strikes Back”, “Raiders of the Lost Ark” un arī jaunās filmas scenāriju autoru, cilvēku, kurš būtība arī izdomāja pašu Hanu Solo, viņa raksturu un īpašības. Galvenais kašķa iemesls – Lorda/Millera režijas stils (“improvizācija, improvizācija un vēlreiz improvizācija”), kas tā kā būtu skaidrs jebkuram, kurš ir redzējis viņu iepriekšējās filmas, un ko noteikti zināja “Lucasfilm”. Kasdans esot skarbi reaģējis uz jebkuru novirzi no viņa scenārija, un Kenedija pašsaprotami atbalstīja savu ilggadējo cīņubiedru, nevis divus jaunus (lai arī ļoti talantīgus) izlēcējus.

Han Solo

Un, visticamāk, korporatīvajā pasaulē viņai par to ir garantēta cieņa, mīlestība un kolēģu atzinība par skarbiem, bet taisnīgiem lēmumiem īstajā brīdī. Te mēs ļoti labi redzam to, kā “Zvaigžņu karus” ietekmē dzīve “Disney” impērijā kopumā un blakus ofisos mītošās “Marvel Studios” stratēģija. Arī tur valda “draudzības un savstarpējās sadarbības atmosfēra”, kura turpinās tieši tik ilgi, kamēr vien īpaši lūgtie mākslinieki danco pēc producenta Kevina Faigī stabules. Vai kāds atceras, ka “Ant-Man” bija paredzēts režisēt Edgaram Raitam, kurš atstāja projektu pēc astoņu gadu darba? Noteikti ne filmas pusmiljarda ASV dolāru ienākumi un jau izziņotais turpinājums “Ant-Man and the Wasp”. Vai varbūt atceramies, ka “Brīnumsievietes” režisore Petija Dženkinsa izlidoja no “Thor: The Dark World” (un Natālijas Portmanes asaras par šo notikumu)? Vēl ļaunāk un rasistiskāk – vai kāds, izņemot die hard fanus (t.i., mūs), pamanīja, ka Tonija Stārka labāko draugu un cīņubiedru Džimiju Roudsu jau kādu laiku tēlo cits aktieris?

Visbeidzot – pat pēc labākajām korporācijas “Apple” tradīcijām funkcionējošās un “Disney” 100% piederošās studijas “Pixar” dandženos ir ne viens vien gandrīz pabeigts (t.i., noskatāms no sākuma līdz beigām), bet dienasgaismu neieraudzījis projekts, kuru skeletus mēs nekad neredzēsim un kas tikai retumis un netīšām izlien dienasgaismā (“Brave”, “The Good Dinosaur”, “Newt” u.c.), lai atgādinātu mums, ka “Luxo Jr.” studija nav nemaz tik balta un pūkaina, kā cenšas izskatīties.

Han Solo

Pat ja “Star Wars” ir jūsu bērnības kino, tā līdzšinējiem īpašniekiem (Mikijs, Donalds & co.) tas galvenokārt ir superpelnošs zīmols, kur katrai filmai jānes iepriekš labi paredzami, aprēķināmi ienākumi – tostarp no blakusproduktiem (rotaļlietas, patēriņa preces un līdzīgi), kuru noiets ir tieši atkarīgs no filmas satura un skatītāju attieksmes (“Filma nepatika, bet nopirkšu “Rogue One” dvieli…” – diez vai). Tas nav tas, ko mums mēģināja apgalvot “Lucasfilm”, palaižot “Star Wars Stories” filmu ciklu (“Tie būs atšķirīgi, citādi un varbūt pat tumšāki stāsti, kuri uzņemsies vairāk riska…”), bet tā pilnīgi noteikti ir realitāte, kas top skaidrs, palūkojoties uz “Rogue One” un tagad arī Hana Solo filmas piemēru. Un tas, ka “Rogue One” nopelnīja tikai nedaudz mazāk kā “The Force Awakens”, labi pierāda to, ka veidotājiem ir pilnīga taisnība, kā arī to, ka skatītājiem ir būtībā vienalga, jo tie atcerēsies tikai gala rezultātu. Tātad – griežam nost visu, kas lieks!

Skumīgi ir tas, ka “Star Wars” tomēr vēl (vēl…) nav “Marvel” un tā monolītiski bezgalīgais kino seriāls, un mēs tiešām no sirds ticējām, ka “Lucasfilm” algos spilgtus, talantīgus un, kas ir pats galvenais, atšķirīgus režisorus, kuri veidos mums spilgtas un atšķirīgas filmas – diemžēl nu ir pilnīgi skaidrs, ka tā nav, tas netiek plānots un, visticamāk, nekad arī nebūs (vai arī atšķirības starp “Zvaigžņu karu” filmām būs tikpat lielas kā starp “Toru” un “Doktoru Strendžu” – ideju gan jau sapratāt). Kā iespējamie “Hana Solo” jaunie režisori tiek saukti Rons Hovards un Džo Džonstons (vai pat pats Kasdans, “The Big Chill” un “Silverado” režisors) – seni un droši paziņas, kuri noteikti nepievils, bet tam šajā brīdī nav itin nekādas nozīmes.

Han Solo

Finalizējot – gadījums, kad šāda kalibra filmām režisors/-i būtu atlaisti filmēšanas procesā, ir unikāls. Unikāls mūsdienās, bet ne vispār un noteikti ne Holivudā. Tiem pašiem “Vējiem līdzi” bija kopumā trīs režisori, kuri pa visiem “kaut kā tika galā”, un filma ilgu laiku bija pelnošākā kino vēsturē. Atceroties “Rogue One” pārfilmēšanas, mēs atkal atgriežamies pie tā, ka nu jau pilnīgi droši ir zudis ierastais kino uzņemšanas cikls, kurā “filma top trīs reizes – uz papīra, uzņemšanas laukumā un montāžā”, jo šobrīd šāda kalibra filmas top tik reizes un tik ilgi, cik to īpašniekiem tas ir nepieciešams. Pirmo reizi tas šokē, otro tas izbrīna, bet jau ar nākamo šādu ziņu tas būs vēl viens pieturas punkts kārtējā dižpārdokļa tapšanas procesā, kurā mēs tāpat atcerēsimies tikai rezultātu. Laipni lūgti jaunajā komerckino pasaulē!

“Hana Solo” filmas, kurā galvenās lomas (joprojām?) atveido Aldens Ehrenreičs, Vudijs Harelsons, Emīlija Klārka, Donalds Glovers, Tendija Ņūtone un Maikls K. “Omārs” Viljamss, pirmizrāde joprojām paredzēta 2018. gada 25. maijā!

Avots: Variety
Avots: The Hollywood Reporter