Šonedēļ podkāstā "Kino Kults" atgriežamies pie reiz aizsāktas tēmas, kurai šoreiz pievēršamies pilnībā, – filmu un seriālu "spin-offiem" un to, kādas ir atšķirības starp tiem, prīkveliem, sīkveliem un ko tik vēl ne.
Beidzot noticis neiedomājamais - iznākusi “Transformeru” filma, kuru nav režisējis Maikls Bejs! Tas, protams, uzreiz ir lielākas kvalitātes garants. Sanācis sirsnīguma pilns stāsts, kas paraus gan uz smiekliem, gan asarām. Neiztrūkstoši arī ir pusaudžu un ģimenes drāmu elementi, kurus papildina neskaitāmas astoņdesmito gadu popkultūras atsauces.
Kas notiek, ja populāru un pelnošu, bet atzinības ziņā arvien lejupslīdošu franšīzi izrauj no tās līdzšinējā pārraudzītāja ķetnām un nodod kāda cita rokās? Rezultāti kino vēsturē šādās situācijās ir bijuši ar mainīgām sekmēm, bet svaigākais paraugs ar “Transformeru” franšīzi nenoliedzami parāda, ka jaunas vēsmas labi zināmās formulās reizēm noteikti ir vajadzīgas.
Patīkamās pārdomās par gada lieliskākajām filmām un gada iespaidīgākajiem kino piedzīvojumiem pagremdējāmies. Nu laiks kaut kam nedaudz strīdīgākam, jo cik tad var tikai par to labo vien? Šoreiz paskatīsimies uz tām gada filmām, kuras ir bijušas nepelnīti pārslavētas, kā arī tām, kuras bija pelnījušas vairāk apčubināšanas un mīlestības.
Kad intelektuālā kinokritiķu gvarde pamet zāli seansa vidū, viss uzreiz kļūst skaidrs – režisors Maikls Bejs ir atpakaļ! Apbruņojušies ar zobu bakstāmajiem acu plakstiņos, kinoblogeri no ekstravaganta miljonāra izvirtībām nebaidās. Veselīgāk būtu no smiekliem izraudāties, jo alternatīva pie laba nenovedīs.
"Solīts makā nekrīt!" noteikti ir viens no tiem teicieniem, kura patieso nozīmi es tā arī līdz galam nekad neesmu izpratis - līdzīgi kā pēdējo "Transformeru" filmu, taču tās "Kinoblogeri piedāvā" seansā tika apsolīts, ka būs 50 fakti, bet laika trūkuma dēļ izgājām cauri vien piektajai daļai. Ja jau apsolīts, tad saņemiet - 50 fakti, kurus jūs gribējāt zināt par filmu "Transformers: Age of Extinction"!
Darbā pie “Transformers: Age of Extinction” Mihails galīgi nebija pārslēdzies atpakaļ “ierastajā režīmā”, kas radīja visai amizantus un labā ziņā trakus rezultātus. “Aiziet pa fāzēm”, “aizbrauca jumtiņš”, “izkrita zobrati”, “sagāja uz īso” un, kā mūsdienās stilīgi teikt, “nav pilns penālis” – tas viss par filmu un tās maniakālo autoru.