Un kā tad ar "Assassin's Creed"? No vienas puses, mūsu priekšā ir solīda, mūsdienīgi uzņemta piedzīvojumu filma. No otras - bez iedvesmas un bez entuziasma, augstākajā Holivudas profesionālajā līmenī, bet "bez dvēseles", kā mēdz teikt Rīgas koka ēkās iekārtoto krogu pastāvīgie apmeklētāji.
Kā būtu, ja Dens Brauns savu romānu ekranizācijām būtu pielicis kaut nedaudz zinātniskās fantastikas un parkūra elementus? Lai arī "Assassin's Creed" nav apstiprināts kā "videospēļu ekranizāciju" lāsta lauzējs, filma perfekti sinhronizējas ar spēles oriģinālo garu.
Vai beidzot ir pienācis brīdis, kad ir pārvarēts videospēļu filmu lāsts? Lai gan filmas veidošanā ir iesaistīti lieliski talanti (bet ne zinošākie cilvēki par “Assassin’s Creed” datorspēlēm), "Assassin's Creed: Slepkavas kodekss" ir slinki veidota filma, kas pārspīlē ar CGI un aizmirst rast loģiku savā scenārijā.
Dot padomus citiem ir vieglāk, nekā pašam tos ievērot. Bet šo padomu es turpmāk arī pati centīšos atcerēties – ja žanrs nepatīk, nu nevajag cerēt, ka pēkšņi kaut kas mainīsies. Pie joda apvāršņu paplašināšanu un prāta atvēršanu jaunām lietām!
Sastrādājušies pie šī gada "Macbeth", Maikls Fassbenders, Mariona Kotijāra un režisors Džastins Kurzels atkalapvienosies projektā… “Assassin’s Creed”, tāda paša nosaukuma videospēles ekranizācijā!